Thursday, April 19, 2012

FRIENDZONE

Seperti hari-hari semalam, hari ini hujan turun lagi membasahi Kuala Lumpur. Hujan yang lebat deras itu tempias lalu membasahi dinding kaca restoran secret recipe dan di sebalik dinding itu terlihat seorang wanita mengalir air matanya.

"Sudahlah, jangan menangis lagi. Hidup kita ni kan macam monsoon timur laut. Siang-siang panas terik, petang nanti hujan, lepas tu kalau ada rezeki dapatlah tengok pelangi. Kalau pelangi tak muncul, malam nanti kan sejuk. Jangan nanges da e." Ujar Mikhail kepada teman baiknya Malisa.

"Mana ada nanges, mata masuk habuk la."

"Mata masuk habuk konon, yang lendir hijau kat hidung tu apa? nasib x kena kat kek kiwi tu. Kalau tak 3 kali ganda sedap kek tu. Betol2 secret recipe tu."

Cepat-cepat Malisa tutup hidung dan capai tisu. Merah pipi Malisa mcam orang pakai blusher.

"Iskh ko ni, buat malu aku je la."

"Da tu kau nak aku diam-diam pastu aku muntah?"

"Bukan la, patut ko lapkan, baru romantik."

"Romantik jadah, geli ada la."

"Ko ni tak sensitip la ngan perasaan aku, ko tak sedih ke ngan pe yang melanda hidup ku ini.?"

"Sedih kot, time dapat tau ko clash tu, aku nak menanges tau."

"Yeke, ko nak menanges sebab aku?"

"Tak la. Nak nages sebab sakit telinga. Taik telinga keras."

"Cis pengotor, dan aku tau taik tlinga ko lagi hina dari lendir hingus aku kan."

"Haha, kotor la kau. Ha, pelangi ni lah yang aku nak tengok."

"Man-mana?" Cepat-cepat Malisa memandang keluar.

"Ni yang depan aku ni, kau lah pelangi tu. Engkau tiba... bagai kan pelangi,,, tak bercahya namun kau berseri..," Pergh sedap suare aku.

"Thanks tau, kalau tak da kau, tak tahu lah aku, camne  aku nak hadapi musim monsun ni."

Diam... mata tentang mata, minda pusing ke zaman dahulu kala, muka skema dalam hati ada taman, muka comot dalam hati ada takut.

"memang aku nak couple tapi aku rasa dia suka aku sebagai kawan je la. Tak nak a tanya, nanti kecewa, lagipun takkan perigi nak cari timba."

"Dia ni selalu cakap I love You. Tapi pastu ada sambung I love you as a frend, confirm aku dah kena freindzone."

bibir getar-getar, tapi belum ada perkataan yang keluar.

"Jom kahwin." Tadi dah pelik, dan Mikhail pecahkan kebisuan pelik dengan soalan pelik. Dia sendiri tak tahu kenapa tiba-tiba ayat tu yang keluar. Hanya satu yang dia harap, jangan kena freindzone lagi.

1 comment:

moyu said...

Nsb sy x letak awak dlm friendzone dl kan...
Huhu