Wednesday, January 20, 2010

rambang mata

anda semua pernah dengar tentang rambang mata x? rambang mata ni maksudnya nampak je nk, nampak je nak.

di jadikan cerita, aku pun mulalah memasang impian untuk membeli sesuatu. saja je, just nak merasa cam orang lain merasa. beli hp la, bli gadjet la, bli baju la kasut la dan sebagainya. aku pun mulalah usha2 digital mall dan internet. tengok itu, tengok ini. finally, aku berjaya la memendekkan list aku.
item2 nya adalah,
1. psp
2. ipod touch
3. smart hp
4. camera.

tapi aku tak tau la, aku ni sayang sangat ngan duit, kalau leh nak beli yang semurah mungkin. kedekut ke cam tu?

untuk tidak memeningkan kepala aku, dengan menggunakan duit saki baki last sem dan pemberian ayah ibu, aku pun belilah mp5. huhu, mp5 tu. korang ada jumpe ke?
mp5 ni sama je function dia macam mp4, just dia boleh play semua format video. jadi tak perlulah korang nak convert. murah je, sebab china brand kan. tapi aku beli gak sebab dia ada bg waranty 1 tahun. so klu pape pun aku ada jaminan nak tukar la.

dah best2 ada mp5, tetibe duit biasiswa pulak masuk. kawan2 aku sume beli macam2. ada yang membeli ipod touch, item yang pernah aku impikan. mmg x dinafikan ipod touch best la. tp aku xdalah terkilan sangat, sbb aku bukan jenis yang suka melayan bermacam jenis software. n tujuan aku pun dah tercapai dengan mp5 tu. perjalanan aku ke tempat kerja dan ke Melaka atau johor atau kemana-mana sahaja dah tak sunyi seperti dulu lagi. huhu.

setelah berpuashati dengan mp5 aku, tetiba kegeraman aku terhadap hp sek550 aku memuncak. dah lah brand cyber shot, tapi gambar cam haram. aku rasa vga pun lagi lawa. so tanpa berlengah aku pun g digital mall beli nokia 6220. camera 5mp dan ada gps. aku harap hp ni tak mengecewakan aku.

aku tak tau lah kenapa aku rambang mata sangat sem ni. aku harap 'pelaburan' ni tak sia2. aku harap 2 item yang aku beli ni memenuhi semua kehendak aku dan aku x nak membazir. daripada aku beli barangan teknologi yang jadi buruk esok, baik aku beli emas yang makin mahal esok. haha.

2 comments:

affy Qa said...

ishh..
kalau diikutkan memang semua nak...

i pun tengah bersabar jer ni..
jam tangan pun tak ada tau..
nak beli baby-G tak lepas2 lagi..
huhu

moyu said...

huhu...
ok la 2...
dpt gak bli kan...
ayu de lg bnd ayu nk x dpt ni...
hahaha