Monday, May 2, 2011

Riwayat Osama

Benci la I tengok muslim ni, buat macam mana pun tetap ada je. Walau dah tak hebat macam dulu, tapi, tetap di gemari satu dunia. Kita ni United State yang gagah perkasa ada banyak superhero pun ramai musuh. Macam mana nak buat ni?
Tanya Bush kepada penasihat beliau.

Sambil belagak tengah berfikir, mundar mandir ke depan ke belakang, Albert pergi menuang arak berwarna serupa air kencing dan diteguk segelas dua.

Oooi. I panggil U hari ni bukan nak belanja arak free. Nak suruh u pikirkan strategi.

Alah, bukan arak Mr. Presiden pun. Beli guna duit rakyat. Duit I ada juga menyumbang sedolar 2.
Selamba je Albert menjawab. Yela dia ni la juga yang support kempen si Bush tu dulu, so, kadang-kadang Bush ni jadi cam pak turut dia je.

Selesai menghirup titisan arak terakhir, Albert mengesat mulutnya menggunakan lengan baju beliau, lalu menarik papan putih dan mencapai sebatang marker pen. Dengan tenang dia melukis 2 buah segi 4 menegak lalu melebalkannya World Trade Centre. Nampak sangat beliau tidak pandai melukis. Lalu beliau tersengih sendirian memandang manja pada Mr. Presiden.

Dah kenapa U senyum-senyum sorang-sorang tu. Dah mabuk sangat la tu. Ada apa dengan WTC tu. Nak buat expo anti muslim besar-besaran ke?

Macam ni Mr. Presiden. Apakata, kita runtuhkan WTC ni. Lepas tu kita tuduhlah ni serangan pengganas. Pengganas muslim. Jadi kita dapat mencemarkan imej dunia islam.

Briliant!!!!. Tapi nak runtuhkan guna apa? Bom pemusnah bangunan yang biasa tu? Nampak sangatlah kita punya security ni lemah. Silap haribulan Soviet pulak yang betul-betul serang kita.

Hmmmm. So apakata kita runtuhkan guna kapal terbang. Apa salahnya I laburkan 1 kapal terbang untuk U bagi 5 kontrak lain kan.

Small matter. So, bila boleh kita jalankan rancangan kita ni?

Perancangan teliti perlu dibuat Mr. Presiden. Kita kena fikirkan nama sesuai bagi kumpulan pengganas dan pemimpin dia. U ada apa-apa cadangan?

Apa kata bagi nama Al-Qaeda? nampak sikit ciri-ciri islam nya. Nama pemimpin pulak, bagilah nama Osama. Benci la aku dengan budak Obama tu. Cita-cita nak gantikan aku pulak. Haish.

OK lah, I balik dulu, nak lukis story board detail untuk plan kita ni. Nak create character Osama ni lagi,
Alfert pergi begitu saja, meninggalkan Bush sendirian menconteng white board tadi.

Aku still samar akan realitinya Osama bin Laden. Lagi-lagi bila dia disemadikan dengan dicampakkan di dalam lautan. Biar siapapun dia, yang penting kita hidup macam biasa jangan dimomok-momokkan dengan sandiwara dunia penuh tahi.

9 comments:

Jejari Sholehah said...

Haila.. Mengucap pun dah salah~~~

ein-bunn said...

haha..aku suke cite ko..
terbaiiiiikkkk!

adrinaqamarina said...

kat dunia boleh la diorang nak bermaharaja lela. nanti kat akhirat, diorang tau la~

Mashe said...

da mcm2 jd dah... ckp kt bush tuh, kiamat esok lusa jerk.. keh keh

Whoopz said...

the art of war..

alin said...

hmm..hanya ALLAH yang tahu..

HEROICzero said...

parody yang baik. =D

Kasih nur azie said...

penceritaan yang bijak

me.. said...

eh..aku suke bce entry nih..brilliant..osama=obama..ermm..