Wednesday, February 15, 2012

Kawen awal

Ramai orang cakap,
"Buat apa nak couple lama-lama, kawen awal kan bagus."
"Bercinta lepas kahwin itu lebih nikmat"

Memang betol, kahwin awal tu bagus. Tapi kena lah pikir juga keadaan sekarang. Belanja kahwin tu dah mahal. Kalau setakat seribu dua, pejam mata je jemput tok kadi. Ini nak kursus kahwin pun dah habis beratus.

Ada juga orang cakap,
"Sebaik-baik perkahwinan adalah yang paling murah"

Tapi masalahnya, bukan budak-budak ni yang tak nak kahwin murah-murah. Mak bapaknya yang tak terima. Mak bapaknya yang lebih nak wat majlis bagai. Kang kahwin lari kat siam kang tak direstui pulak. Jadi anak derhaka.

Dilema anak muda.
Tak da kerja, tak da duit, jangan pikir nak kahwin, setakat nak mimpi basah boleh lah.

6 comments:

athirah said...

Terbaik bro... Ce send kat bakal in law... Hehehhe

moyu said...

Huhu. Da adat. Nk ckp lbh pun xleh.

gamep01nt said...

mimpi basah pun sekali sekala. down

A retarded kitty said...

jatuh standard mak bapak bila kahwin tak grand

♥ p a a n i ♥ said...

ko biler nk kawen daud? jemput aku.

Anonymous said...

We are a bunch [url=http://www.saclongchamppliagefr.eu]sac longchamp pliage solde[/url] of volunteers and opening a brand new scheme in our community. sac longchamp pliage pas cher [url=http://www.saclongchamppliagefr.eu]sac longchamp pliage solde[/url] ,Your web site provided us with useful information to paintings on. You've performed an impressive process and our entire neighborhood will probably be thankful to you.