Wednesday, October 24, 2012

Senggugut

Nekad, hari ini Esah tak nak pergi ke kelas. Perutnya sakit, rahimnya bagai dicakar iblis, belakangnya lenguh lesu longlai. Mahu bangun pergi mandi pun tidak mampu rasanya. Teruslah dia meringkuk diantara tilam dan selimut busuknya itu. Dan dari celah pintu yang ternganga, ibunya perhatikan sahaja. kesian memang kesian tapi dah memang begitu sakitnya. Dia pun begitu juga dan mungkin sakit itu diwariskan kepada anaknya, sebab sekarang dia dah tak senggugut. maklumlah, dah tamat tempoh.

Dipejam-pejam matanya agar tidur biar larut sakitnya dalam mimpi. Tapi tidak berjaya, kerna telah lama sang puteri beradu. Lalu dicapai laptop, saja-saja melilau mencari sesuatu tentang senggugut. Apa ke jadahnya google suggest "senggugut cakaran syaitan". lepas tu kait kan dengan surah An Nahl ayat 69. Macam tak ada kena mengena langsung.

Baca punya baca jumpa lah pulak petua mengurangkan sakit senggugut. Ada yang sarankan agar menonggeng. katanya rahim akan tergantung dan membuatkannya rehat. Jadi Esah pun cubalah. Hmm selesa rasanya.

Mak Esah yang melihat gelagat anaknya itu, perhilah merakam video. Video tarian punggung yang dilakukan oleh Esah. Beliau berniat untuk menjadikan video tersebut sebagai bahan ugutan, agar anaknya jadi rajin menolong beliau.

Sedang leka Esah menonggeng, sedang khusuk mak beliau merakam. Tiba-tiba... Prooot. Bunyi kentut yang maha kuat kedengaran. Terkejut masing-masing. Mak esah tak menyangka bunyi yang sekuat itu mampu dihasilkan oleh kentot.

"mak buat apa tu?" Esah berpaling dan terus bertanya.
"Sori, mak ingat bunyi slow je" Mak Esah sebenarnya yang terkentot, bukan Esah.

2 comments:

moyu said...

saya xtau np tiba2 awak tulis pasal ni, n xtau pe tujuan. haha. tp not bad n ni sambungan je kan?

♥ p a a n i ♥ said...

hahaha tak sangka ye mak esah