Sunday, March 22, 2009

Sunyi itu ...

tahniah halusinasi. Kita kalah dalam gembira, kita menang dalam kecewa. teruskan perjuangan kerna kita ada kita untuk tidak kesunyian.

pernah x korang terasa sunyi? takda kawan, teman dan sebagainya. masa ni mesti ingat kat mak ngan abah kan. pastu masa ni mst sangat geram ngan sume orang yang xda masa untuk kita yang kesunyian.

kita ke yang bersalah? bersalah kerana berasa sunyi, bersalah kerana tidak menghiburkan kawan-kawan yang sunyi sebelum ini.

Dalam gembira ak kesunyian. tiada tempat untuk berkongsi kegembiraan, tiada tempat mengadu ketidakpuasan. ak hanya perlu memuaskan mereka walau aku kesakitan. tapi benarkah mereka gembira dengan pengorbanan aku itu, mereka hargai ke? aku hargai ke, segala pengorbanan mereka?

entahla. Manusia sukar difahami, jika tidak memahami. sukar memahami, jika tak ingin difahami. berbelitnya ayat tu, boleh buat ak keliru. macam tu la ak keliru, tapi hanya angin mendengar keliruan itu. bertiup pergi sebelum membantu. tetap meninggalkan ak terus keliru.

2 comments:

Anonymous said...

thanks kap raja sungai...
congrate jd pelokon pembantu lelaki terbaik..
aku mntak maaf wat kegembiraan ko satu kesunyian.
aku x taw..
aku bukan yg terbaik..
kalo hadirnya diri aku kerana memberi kesunyiaan pada ko..
aku mntak maaf..

moyu said...

tahniah!!! i'm hepi 4 u... n sry... hrp awk mengerti...