Monday, May 3, 2010

Dugaan

1 mei, hari pekerja, hari cuti. pastu jatuh lak pada hari sabtu. so leh sambung sampai ahad, best2. tanpa banyak pikir aku pun apply cuti 30 april n 3 mei. ingat dapatlah puas hati cuti 4 hari. tapi ku harapkan panas sampai ke petang, rupanya ribut salji pagi2, hujan panas sebelum zuhur. tu tak kira banjir kilat antara pagi dan zuhur lagi tu. semua yang ku rancang sipi2 je jadi. haha

petang 29 tu aku ingat nak balik kerja awal, sebab tiket bas aku pun awal 730. tapi tetibe big bos datang. tensen tol aku. meeting jap ngan dia, dan dia telah memusnahkan kegembiraan yang baru aku bina semalam, iaitu ingin lari dari wat kerja yang susah. tapi apakan daya, hanya aku je yang leh wat kerja merbahaya tu. tepat je jam 5 petang, "thank you" kata mesin thumb print ofis aku. dengan kelajuan cahaya aku memecut balik um.

fuhh, nasib smpat tiba di bukit jalil. aku pun naik la bas ke destinasi dituju. tak da orang beb. ada 5 orang je penumpang. selesa gile aku. tapi tu la, harapkan panas sampai ke petang, tapi ribut salji melanda. punyalah sejuk. x tahan bai. aku dah pki long sleeve, pastu selimut lagi ngan kemeja, pun sejuk lg. masukkan tangan dalam baju kepit bawah ketiak, pun sejuk gak. tak tau nak wat camne. tahan jelah.

sampai rmh ingt leh tdo ngan selesa, tapi sekali terus balik rumah atuk aku da. dahlah ramai orang, ada 5 keluarga berkumpul. tdo pun kurag selesa, pastu kul 6 pagi dah kecoh2 suh bangun. hadoi, tensi saya. esok pun camni gak, sebab pak cik aku kahwen. so 2 mlm aku tdo ngan terseksa.

trus skip time nak balik tadi e. bas yang aku naik tu menyediakan perkhidmatan sauna. korang byangtkan dari kota tinggi johor sampai ke kl xda air cond. buka pintu bai kat highway. sabar jelah. dah cam ayam panggang pun ada rasenya. giler a panas. tapi da half perjalanan, kat area melaka kot, aku dapat tukar bas. alhamdulillah. syukur2.

tapi papepun, dugaan2 tu sikit je compare ngan nikmat sebenar menghidu bau kampung halaman. aku nak balik lagi. tak puas lagi cuti. aku nak stop da LI. penat da. cepat2 la 11 jun 2010. x sabar sudah.

3 comments:

affy Qa said...

dugaan cuti tak macam cuti la ni ea..
cian...
takpelar.. bukan sume part tak best an..
biasela kalo de majlis...

yang bas tade ekon tu i penah kene mase nk blik melaka.. dia p tuka kat air hitam mase tu..
memang hampeh..
i ske2 je g duk depan skali sbb xde org
tu pn panas, xde angin masuk

moyu said...

ok la 2...
die topup yg sejuk giler time nk blik kmpng...
huhu...
neway...
hepi pe dpt jmp mak, abh n sumer org kat kmpng...
dpt lepas rnd...
huhu

daud said...

walau penat, tp still best la,
dpt jumpa family kan.
nnt nak jumpa family to be lak. haha.

cam duk dalam sauna...