Thursday, February 10, 2011

Anti hari kekasih

Hari kekasih ataupun valentine day disambut seluruh dunia pada 14 februari setiap tahun. DI malaysia pun ramai orang yang menyambutnya dengan cara-cara kurang siuman, sehinggakan adanya kabar angin dan statistik yang mengatakan 9 bulan dari valentine day ni, akan banyaklah bayi-bayi yang dibuang di sana sini. Selepas kedua-dua nya berair, merasa nikmat tuhan, tanpa rasa bersalah mereka membunuh bayi yang tidak berdosa. Patutnya mak diorang buang je diorang time diorang bayi-bayi dulu. Kecik-kecik tak nak mampus, dah besar menyusahkan orang je.

Sehubungan dengan statistik yang tidak mengembirakan itu, Jakim melancarkan "anti hari kekasih". Itu pun dengarnya cadangan dari pemuda PAS. Eloklah tu, mari kita sama-sama membanteras kegiatan haiwan bertopeng manusia ini dari melakukan kegiatan tidak bermoral.

Laporan diculik dari malaysiakini.

Pecah kaca pecah gelas,
pecah dara jangan terbabas.
Ada cinta ada batas,
Ada teruna simpan kemas-kemas.
Lepas kahwin balonlah puas-puas.

11 comments:

Anisa Hang Tuah said...

pecah dara jangan terbabas
hihihi
terbaikk..

fyqa affyqa said...

cik anisa

pecah dara mmg takleh undur balik la pakai treatment ape pun

noyu aida said...

kenapa orang nak sambut valentine's day ni?

moyu said...

mari sambut maulidur rasul...
huhu

DAUD said...

kalau leh undur2,
xda problem la gitu. haha.

konon2 hari lain hari benci membenci kot,

mari sambut maulidur rasul, leh cuti. haha

HEROICzero said...

pokok pangkal, diri sendiri =)

Robot | Sakti said...

ish ish.

apa tu valentine?




nasib baik fikiran gua masih suci.
tak perlu fikir port nak romen.

Dark Half said...

pantun kat bawah sekali...perghh!

percaya x, cemana kau berkempen pun, ia tetap akan berlaku. tapi itu dikira ikhtiar utk mencegah maksiat. manusia hanya akan insaf bila turunnya bala dari Allah

sahromnasrudin said...

tak leh sambut nie..rosak akidah huhuhuhh

DuniakuAbstrak said...

sape yang sokong sambut valentines ni pon haku taktau camne cara dia berfikir..

harrazdani said...

pantun yg merangkumkan semua maksud yang ingin di sampaikan...syabas pemuda PAS...kerana telah menyedarkan banyak pihak.