Sunday, February 27, 2011

Parti bujang

"Parti bujang? siapa pulak yang nak kahwin ni?"
bebel mak esah, berat untuk melepaskan anak dara suntinya keluar malam-malam begini. Udahlah sekarang ni hangat dengan cerita Kasus pembunuhan tragis. Kalau anak lelaki tak apa lagi, hilang ke mati ke tak ada kesan banyak pun, diorang tu mengabiskan boras je kek rumah. Ni anak dara berbontot besar. Kalau apa-apa jadi kuranglah hantaran untuk diminta nanti.

"Takda sape2 pun nak kahwen mak. Kami ni semuakan masih muda remaja lagi. Tak mainlah kawen awal-awal."
Balas Aminah kepada maknya dengan sopan santun tanpa meninggi suara.

"Dah tu parti bujang apanya?

"Tadi Johan, budak lelaki yang saya minat tu, dia senyum kat Mutawasitah. Sebab tulah kami semua nak buat parti bujang."

"Hah? apa ke connectiviti nya tu. Tak tercapai akal mak nak memikir nya."

"Alah, mak ni bisinglah, amik lah gula-gula kapas ni. Makan diam-diam e. Sayang mak."

Dengan teruja Mak Esah mengambil gula kapas tu. Beginilah perangai Mak Esah sejak kematian lakinya. Dari siang hingga ke malam mengidamkan gula kapas. Puas dibawa berubat, tradisional mahupun moden. Tiada pawang tiada doktor yang mampu mengubatinya. Tapi mereka belum mencuba perubatan islam, belum terbuka hati untuk berjumpa ustaz Amirul.

Dengan senyuman jahat, Aminah keluar mengunci pintu dan mendapatkan kawan-kawannya yang telah lama menunngu di atas unta. Patut la dari tadi bunyi mengunta berkumandang. Rupanya memang ada unta.

Malam masih muda, tidaklah setua unta tunggangan Aminah, Masturah danMashitah tapi tidaklah lebih muda dari 3 anak dara tersebut. Keawetmudaan mereka itu adalah dari cara hidup mereka yang sihat. Hari-hari makan ulam. Kalau boleh beras mentah pun mereka nak telan. Selain sihat, dapat juga mereka berjimat. Jimat wang, jimat tenaga. Maklumlah masing-masing pemalas. Sebab tu masing-masing berbontot besar macam unta. Satu kampung bercerita bontot mereka.

Malam ini malam yang istimewa buat mereka. Mereka sebenarnya dalam perjalanan ke rumah Mutawasitah bagi mengadakan parti bujang. Minum-minum teh, makan-makan jajan dan mengunyah tembakau songeh. Walaupun masih di bawah umur, tapi mereka ini telah ketagih dengan makanan nenek moyang mereka suatu ketika dulu. Sebab tu bibir mereka sering merah mengiurkan tidak kira masa.

Sesampai sahaja di rumah Mutawasitah. Mereka terus mendail khidmat pesanan pizza. Mereka memesan pizza parti bujang yang didatangkang khas dengan penari gelek lelaki. Memang pakej parti bujang sangat. Sedang asyik menunggu ketibaan pakej parti bujang, mereka mulalah mengumpat.

Sedang sibuk mengumpat sambil menenyeh songeh tembakau, loceng pintu pun berbunyi. Lalu Mutawasitah pergi membuka pintu dan menjemput penghantar pizza merangkap penari gelek masuk ke rumah. Susuk tubuh beliau memang sasa. Wajah pun bukan main hensem. Sekali pandang ada iras-iras ronaldo. Teransang jugalah 4 anak dara tu melihat tegak sasanya dia dan langkah yang gagah.

Menyedari pandangan tajam dari mata bulat dan bersinar-sinar dari 4 gadis itu, si penghantar pizza terus membuka beberapa butang bajunya bagi menyerlahkan lagi dadanya yang tegap itu. Sambil menyikat rambut, si penghantar pizza berkata:
"Sorry, i am gay."

Pecah gelas yang dipegang Aminah, tergolek songeh yang ditenyeh Masturah, berterabur habis jajan Mashitah, terbalik terus pizza ditangan Mutawasitah.


Apa punya cerita da...
baik korang baca cengkerama: kasus pembunuhan tragis.

13 comments:

Anisa Hang Tuah said...

dah lame tak buat parti bujang sesama wanita
hiks

DAUD said...

owh... cammane gaye nya tu nanti. haha

moyu said...

parti bujang sesame wanita, wanita je la ptt tau...
laki just wat imaginasi n tulis citer gi ni je...
plik2 je la...
hahaha

DuniakuAbstrak said...

nasib baik brader pengantar pizza tu gay, kaLau tak abis La Aminah and the geng kerjakan dia..hahaha

mr.syazwan said...

ada kebaikan jugak penghantar piza tu gay

kalau tak mau nahas dorang di kekahnya

hahahaha

HEROICzero said...

duh. baru nak steamy. gay la plak! HAHAHA

zarf_iera said...

hahahah...mcm gampang cter ko daud!

zarf_iera said...

moyu aka ira: ntahnye...laki pe taw kn???:P

fyqa_affyqa said...

pergh imaginasi dia..

..Nasz.. said...

hahaha.. lau la pizza boy tu x gay..pe jd??hehe

sahromnasrudin said...

tak pernah pun join parti mcm nie masa bujang dulu..parti rempit adalah huhuhuhhh

Amira Naddia said...

tolong menari utk aku..aku bujang nie..singgit sejam bley?

Imran nyambek said...

rugi tol mamat gay tu.