Monday, March 23, 2009

politik semasa dan PPSMI

1. politik semasa=kacau bilau. malas nk pikir da.

2. politik ni penting tapi da jd x penting ble benda remeh2 di jadikan isu. masing2 punya janji manifesto, rakyat lupa diorg pun lupa.

3. 1 je harapan saya dan mungkin sebahagian ramai rakyat malaysia. anda semua yang diatas, bapak2 menteri dan konco2nya, bykkan kerja bukan bercakap. keamanan dan perpaduan malaysia ni lg penting. jgn la pentingkan diri sendri.

4. pesanan tu juga untuk semua org yang berjawatan. x kisah la kecik ke bsr, x kesah kat rmh ke, sekolah ke kabinet. sume org.

5. PPSMI lak. nampaknya ramai pejuang bangsa dan bahasa sekarang telah keluar memperjuangkan kedaulatan bahasa kebangsaan kita.

6. Dari posisi seorang anak melayu yang tiada apa2, saya sokong perjuangan mereka.

7. Dari posisi seorng pelajar kejuruteraan, saya xtau a. haha. dulu kita belajar dalam bm leh je lahirkan jurutera. maybe cadangan PPSMI ni bgs, x yah la ssh nk wat rujukan kn. tp buat semua pelajar, jgn hilang jatidiri ye.

8. nak beri cadangan tentang kemelut PPSMI. wujudkan 1 jawatan kuasa bancian. ni perlu terdiri dari pihak pejuang bahasa dan pejuang PPSMI.

9. Buat kajian dan bancian terhadap semua pihak terlibat. (dari murid tadika sampai pensyarah universiti). jangan ada 1 pun yang tertinggal. Kalau betol nk tau berkesan atau tidak la.

10. bukan apa, takut yang dikejar x dapat, yang dikendong berciciran. ilmu x dapat, bahasa terlupa. akhirnya jadi ape? ntah la. pikir la sendri.

2 comments:

shahrin yusof said...

bancian yg bagaimana??? jumlah calon lulus cemerlang makin bertambah setiap taun....

DAUD said...

no,no,no.
bkn tgk rsult,
tny pendapat diorg.
untuk exam ramai yg hafal je,
sikit yg faham.