Saturday, August 1, 2009

teruslah menyayangiku

Sejak lahir aku menyusahkanmu,

dengan susu dan lampin,

dengan tangisan dan kenakalanku,

tapi kenapa kau masih menyayangi ku?

Semakin besar ku semakin menyusahkanmu,

Ingin baju dan basikal baru,

Tapi ku campak dan sepahkannya,

Tapi kenapa kau masih menciumku sebelum tidur?

Kutinggalkan rumah dan tetap menyusahkanmu,

Yang perlu mengirim wang setiap hari,

Tanpa mempedulikan makan minummu,

Tapi kenapa kau masih pastikan aku tidak lapar?

Kau selalu ingatkan agar ku rajin belajar,

Dan dapat keputusan terbaik,

Tapi aku selalu malas dan bermain,

Tapi kenapa kau masih tidak berputus asa dengan ku?

Setiap pertanyaan itu hanya kau yang bisa jawab,

Tapi aku akan cuba mencari jawapannya,

Agar aku menjadi anakmu,

Yang mungkin bisa membalas segala jasa baikmu.

Sesungguhnya aku amat menyayangimu,

Walau tidak dapatku lafazkan dengan lidahku,

Kuharap kau tidakkan pernah jemu menyayangiku.

13 comments:

moyu said...

t'harunye bl bace...
sebak...
huhu
sdh2...

DAUD said...

tol2, saye bc pun sebak,
huhu.

zarf_iera said...

kalu aku tnye mak pak aku cmni..sah deme igt ak gile!hahahaa

moyu said...

agk la zarf...
xpe2...
da jd parent nnt tau la kot...
huhu

DAUD said...

haha,
n sku caye, even diorg kateko gle,
diorg akan nanges terharu kat bilik air.

Anonymous said...

karya yg baik...anta la kt utusan...huhu

moyu said...

tol gak 2...
pe kte abg cb anta...
1st step 2 kan penting

DAUD said...

wait a,
lum tiba masa nya

zarf_iera said...

bile masenye??
cakap! cakap!

Khairul Anuar Mohamed said...

hahahaha..
betol toh bang..
patot abg cube anta kat ngan yang siang paw ker..
hahahaha aku tak tao betol ker eja.
tapi sebutan aku eja suratkhabar toh cam betol..
hahahahaha!
ayu sokong abang!
chaiyok abg!! muaaahh!!!
hahahahaha :D

fyQa_apyp said...

ni yg mtk comment ea..
actually bile dah besar,
n kononnnye dah bnyk hadiri program2 motivasi,
sepatutnye kte dah lame sedar..
kadang2 alpa, ataupun senang kata ego..
kat parents sendiri pn ego
utk admit kesalahan ble dah melawan..
pastu menyesal, tp ego lg nk mtk maaf..
kan kan..
btw..
ble kte jadi parent nnt bnde ni jadik blik kat kte..

DAUD said...

xnk muah2 dari kerol,
cinta kite kawal sikit mamat ni,
semakin hari semakin biol nampaknya.
haha.

sape yg x sdr lg??
sume sedar kot,
tp x mampu nak wat je,
mak bapak kite pun x mampu nk wat kat atuk nenek kite.
kan2?
huhu

moyu said...

sengal la kerol ni...
sibuk2...
hahaha...
tol2...
sumer ni da jd turun-temurun