Thursday, July 30, 2009

kongsi gelap?

1. beberapa hari ni, aku terbaca paper online yang menyatakan ada segelintir ahli politik yang di taja kumpulan kongsi gelap bagi melindungi kegiatan mereka.

2. entahlah, nak percaya susah, x percaya pun susah. tapi ada bukti. pusat2 judi dan hiburan tumbuh bagai cendawan selepas hujan di sekitar selangor dan ibu kota. (betol ke bukti tu?).

3. x kesahlah diorg ditaja kongsi gelap ke, kongsi terang ke. ada aku kesah? memangla x amik pusing sangat kalau keadaan masih aman, tapi bagi mereka2 yang sedar dan tahu kebenarannya tolong la wat sesuatu sekarang. xkan time da x aman baru nak wat something. da x guna da mase tu.

4. tapi tetibe aku teringat kat cine hindustan n cina(hong kong kot). banyak gak la yang menceritakan pemimpin dan polis bersekongkol dengan kongsi gelap atau sarip dol ni (samseng kg dusun). dari cite tu aku tengok, situasi seperti ini amat berbahaya.

5. ia bukan saja membahayakan kongsi gelap tu, tapi masyarakat setempat. sebab pemimpin itu terpaksa bekerja dan tunduk pada mereka. kalau diorg jd pemimpin yang sebenar, diorg kena bekerja untuk rakyat dan rakyat kn hormat diorg. baru seimbang.

6. buat penutup bicara, cewah. meh la kita sama2 memimpin diri sendiri, dan jangan biarkan org lain membonekakan kita. kita ada matlamat kita tersendiri dan berusahalah sehabis baik untuk mencapainya.

7. doakan aku dpt 3.5 above sem ni. huhu

2 comments:

moyu said...

ye2...
sye slalu doakan awk b'jy...
huhu
jgn lupe doa 4 sye gak...

DAUD said...

ok, saya doakan gak untuk awak.