Friday, October 9, 2009

satu hari di air terjun

pada suatu hari minggu yang indah, ketika mentari bersinar indah dengan hanya haba suam2 kuku, beberapa pemuda kacak telah pergi ke air terjun yang cantik lagi bertambah seri dengan awek2 cun pelbagai bangsa.

sedang asyik bermandi manda da terketar-ketar, mereka pun meminum la air dan memakan sedikit bekalan yang di bawa dari rumah. yang mak diorang masak tadi, tapi mak dia x g pun air terjun, mak diorang g berkelah tepi perigi je.

sedang leka meminum, tetibe datanglah seorang lelaki yang agak kurang segak dan lebih istimewa dari anda semua. bajunya hanya masuk belah tepi kanan je ke dalam seluarnya yang senget sebelah dan dengan gagahnya beliau tidak memakai selipar mahupun kasut. beliau merayau2 lalu berhenti beberapa depa dari kumpulan lelaki kacak tadi. dia minta air tin. dia kata dia x pernah minum air tin, dia slalu minum fresh oren, air kotak air sungai dan lain2.

dengan sedikit perasaan kesian dan terpaksa, mereka pun sedekah la setin air coke. mamat 3 suku tu pun pe lagi buka dan minum a. tetibe je, dia ludah balik air tu dan buangkan air tin bersama tin-tinnya ke dalam air terjun. nasib baik air terjun tu x jadi hitam dan manis cam coke.

pastu mereka pun pelik dan tanyala, 'nape encik buang air tin yang kami beri td?'
dengan muke marah dia jawab ' air tu gigit lidah, xnk la, nnt lidah luke'

cerita di atas xda kaitan ngan aku, aku pernah dengar kat ne ntah, aku pun x ingt. saje je nk menaip, bagi korang yg mls std bace. huhu.

7 comments:

moyu said...

hahaha...
pe la...
iya2 je org bc

DAUD said...

xpela, bkn pnjg sgt,
xkn pnjg cam post kerol, haha

moyu said...

tol2...
sye stuju...
huhu
mn zarf ye...
lme m'hlg...

DAUD said...

zarf, o zarf,
mane awak

Khairul Anuar Mohamed said...

aku juga yang kena..
ape kes neh..
hahahaha..
zarf tgh dilamun cinta..
tu yang lama ilang toh! :D

DAUD said...

nasib ko la kerol,
sume org benci ko,
aku rase zarf majuk ngan ko a,
haha

moyu said...

hahaha
mne kerol tau zarf ngah b'cinta??
plik2