Thursday, December 23, 2010

ada apa dengan A?

tadi pagi keputusan PMR keluar menemui semua pelajar tingkatan 3 di malaysia dengan hilai tawa, linangan air mata dan macam-macam lagilah perasaan. selain perasaan perasaan liar tu, ada juga keinginan-keinginan liar yang menyelinap dalam setiap kepala hotak mereka. mulalah berpikir untuk menjadi liar, membela hidupan liar ataupun membeli belah dengan liarnya menggunakan duit mak bapak mereka. tahniah pada yang berjaya dan cuba lagi pada yang kurang berjaya.

para pemuda pemudi yang baru-baru akil baligh tu, beringat lah bahawa masih jauh lagi perjalanan hidup korang. tak semestinya gagal sekali gagal selamanya. ada je kawan-kawan yang dulu peksa bese2 je, tapi sekarang lebih bergaya dan berjaya berbanding mereka yang ada banyak A. korang hanya perlu membuat pilihan dengan betol je nanti. ada rezeki adalah kejayaan. tapi kenalah juga berusaha sedaya upaya sebagai mana korang berusaha untuk mengurat awek.

bila korang dah berjaya nanti jadilah pemimpin yang hebat. memajukan agama bangsa dan negara. jangan sibuk memajukan diri sendiri je dengan memakan rasuah seperti memakan nasi berlauk asam pedas ikan pari. bile korang dah berjaya nanti, majukanlah bandar atas air kota tinggi ye. pasang monorail cam gambar bawah ni. haha.

aku mau kota tinggi ada monorail wei.


4 comments:

moyu said...

huhu...
mn dpt gmbr 2???

fyqa_affyqa said...

camane nk letak button like tu? btw, tampal ke pic tu.. hehe

DAUD said...

mestilah edit. haha

keryoki said...

banyak makna dengan A..macam2 ada ..