Wednesday, December 1, 2010

burger keju


sebenarnya burger daging keju. tapi tidaklah seperti burger di mc donalds. sebab roti pun pakai roti potong biasa je.

bahan-bahannya.
1. mesti ada daging burger ye. pastikan ramli. lain2 pun boleh. kalau dah xda sangat korang guna belacan pun boleh.
2. roti. x kesah lah apa jenis roti sekalipun. roti burger la kalau nak lagi feel. tapi kalau nak try dengan roti nan, roti canai pun apa salahnya. burger korang, masuk dalam perut kuar ikut bontot juga.
3. keju. pergi je suparmarket, insyaallah ada. kalau pergi kedai runcit kat kampung janganlah berharap sangat. jangan dimarahnya orang jaga kedai tu kalau dia tak jual keju.

tadi bahan-bahan utama, ni bahan-bahan sampingan pulak.
1. tomato. dulu punyalah aku tak suka tomato, tapi tetiba sekarang suka pulak. rasa juicy pulak tomato tu dalam burger, rasa nikmatlah.
2. kobis.
3. jeruk. kalau korang perasan, dalam burger mcd, dia ada letak benda hijau masam-masam. mana sebenar aku tak tahu, so aku panggil jeruk je. letaklah pape jeruk pun. burger keju aku tu, aku letak jeruk pelam je. pergh sedap siot.
4. letak sos secukup rasa.
5. apa-apa lagilah yang korang nak letak.

cara-cara memasak
1. senang aja kalau korang ada mak yang serba boleh. haha.
2. tak pun korang ada adik kesayangan yang menurut perintah.

ekstra note: aku suka blog aku yang dah ada fb like button. sila klik beramai-ramai ye. dan sesiapa yang nak install fb like button tapi tak pernah berjaya. try klik link ni.

13 comments:

♥ p a a n i ♥ said...

biar betik ko letak jerukkk.hahhaha sedap x?

Anisa said...

sedap nih abg daudd

buatkan nis satuu

:)

DAUD said...

paani>> sedap, try la ltk. huhu

nisa>> boleh2, rm2 1. haha. postage lain harga

noyu aida said...

SUKA lelaki yg ada niat nak reti memasak... :))

good!!!

mtbink.com said...

alamak! sayur! nehi! nehi!

DAUD said...

noyu>> kau suke aku pun x bemakna. i am not available. haha

mizi>> haha, ok untuk ko, x yah ada sayur.

noyu aida said...

suke tak bermakna cinta daud..hehehehe

DAUD said...

noyu>> ohh, yeke? haha

ILA HonEyBuNNy said...

sukanya burger...ne dk makan burger la...heheh

moyu said...

nnt kt gi bli daging burger n keju
n wat 1 utk ayu...
free je la ye...
huhuhu

Mashe said...

lagi sedap kalo hencik daud yg wat kan untuk sy~

DAUD said...

hunnybunny>> makan la kenyang2

moyu>> beli tu leh, nak masak kn tu x leh. xda perkakas. haha

mashitah>> huhu, sorilah xda perkakas. wat sendri ye.

miss miera said...

mcm sedap je letak jeruk pelam 2...huhu...
xpe2, naty miera try !! hee