Sunday, August 15, 2010

nasi berkadar terus dengan saiz badan

"nasi berkadar terus dengan saiz seseorang." betol tak apa yang aku cakap ni? sudah pasti ramai orang akan bersetuju dengan teori ini, tetapi aku pernah melalui zaman-zaman yang teori ni tak boleh diguna pakai, sebaliknya terbalik membolak balik jadinya.

somewhere in 2005, in MRSM Srting,
2 rakan dan aku, selalu melepak berbuka puasa di bilik ping pong. kitorang ni mempunyai saiz badan dan berat yang berbeza iaitu, kurus, kecik dan sedikit gemuk. kitorang malas nak makan kat dewan selera (DS) sebab malas nak berebut tempat n rushing2 ke surau pastu. masa nilah teori di atas tak boleh diguna pakai sebaliknya terbalik dan ianya berkadar songsang. sape2 yang rajin nak lukis graf songsang silakan lah ye.

satu lagi fakta yang best adalah kami yang slim ni, makan lagi cepat. kalau dianalogikan dengan kelajuan kereta. kami ibarat 80km/h, dan member aku yang sedikit gemuk atau berisi tu baru 50km/h. tu pun dah slow da. kire cc kecik la. huhu.

kenapa perkara seperti ini berlaku. ada sesiapa yang amik medic, biomedical mahupun kejuruteraan nak gitau. kalau encik kulinari tahu pun leh berikan aku jawapan ye. sebelum ni ada je orang cakap, ada saka la apa la. tol ke? cam best gak tu, tapi tak pernah pun dia berdialog ngan aku, kalau tak leh aku tulis buku "berdialog dengan saka". harhar.
lebih kurang beginilah keadaan kami,
yang berperut kecik tapi berkelajuan tinggi,
seperti biasa gambar google,
aku mana pandai melukis, tangan pengkau.

2 comments:

moyu said...

x phm la citer n contoh yg diberikan...
haha

DAUD said...

xpelah,
huhu, mereka yang terlibat paham da.