Tuesday, January 4, 2011

tanda akhir zaman

dulu time sekolah, ustaz ustazah pernah cakap tanda-tanda akhir zaman. pastu aku pun pikirlah, bila kita dah diberi tahu tanda-tanda tu, takkanlah kita nak buat dan mendekatkan kiamat tu dengan kita.

Contoh tanda kiamat yang aku rasa boleh dielak.
banyak bangunan pencakar langit dibuat. tapi masalahnya, semakin hari semakin ramai pulak yang berlumba-lumba buat bangunan tinggi-tinggi. diorang tak tahu ke atau sengaja tak nak tahu.

pastu aku ada dengar ustaz cakap pasal gurun-gurun, padang pasir akan menjadi hijau.
maknanya akan suburlah kan. dan hari ni, terbaca pasal cara sainstis buat hujan dekat gurun.
satu teknologi genius, dan sepatutnya menjadi ingatan untuk kita semua. jangan jadi macam mereka, yang sanggup berbogel dalam sejuk demi sepasang baju berjenama.

7 comments:

Anisa Hang Tuah said...

dunia akhir zamanhmm
:|

~~aKoO~~ said...

psl saintis wt hujn tuh bru tau..
ermm...
psl bngunn tuh coz nk kjr pmbngunn..so, nk slhkn saper ek??
*xpyh slhkn saper2 coz kite mnusia ikut flow yg diatur Allah..
*kiamat xleh elak tp kite kena brsedia..kn2..

Muhammad Tarmizi bin Kamaruddin said...

ah! tak kira! nak jugak Menara Warisan Merdeka!

4Hari lagi! Anugerah Juara Lagu ke-25, Go Stacy go! Go baby go!

zazaw said...

sungguhlah kerja gilaaaa

Amirrah Zawani said...

mmg banyak dah tamda2 yg kita leh nampak skrg ni.. =_=

DAUD said...

banyak-banyak lah doa dan beramal. huhu

♥ p a A n i ♥ said...

biase la..kalo dah name nk kejar kemajuan..mane nk ingt akhirat dah.syaitooonn menghasut huhu..