Tuesday, August 31, 2010

merdeka lagi dan takut pun datang lagi... damn

hari ni hari merdeka. apa aku buat? duduk terperap dalam bilik je. buat assignment sikit. blogwalking dan lain2. sebab dah bosan blogwalking kat blog rakan-rakan yang hebat, aku pun bacalah blog2 pakcik2 yang hebat, kickdefella = bahagian 2, memahami perpecahan melayu dari sudut orang biasa.

Dari dalam sudut hati dan kepala hotak aku, aku terpikir dan sedikit takut. macammana kalau semua ni betol2 terjadi? pastu aku roll2 lah pulak kat link2 blog orang2 lain yang ada kat blog dia. blog2 orang politik. dan seperti biasa, hari-hari bermain politik. aku tak tahulah depa ni ada pikir nasib aku ke tak. harap2 jangan politik je.

kadang rasa jemu nak memikirkannya, tapi bila kita tidak pikirkannya, dan tiada siapa memikirkannya, dengan cepat dan pantas mereka mengambilnya dari kita.

aku harap tahun depan masih ada merdeka.



3 comments:

DAUD said...

korang xkan paham pe yg ak takutkn,
klu korang x bace kickdefella tu,
mmg dia politik,
tp tajuk bahgian 2: ......
politik dan masa depan kita org melayu.

moyu said...

hmmm...
riso2...
xtau pe nk respon...
xtau pe yg leh wat...

Anonymous said...

ALLAH bersama kita, ape nak ditakutkan!!! Selagi seseorang itu IKHLAS dan JUJUR serta AMANAH dan sentiasa BERTERUS-TERANG dalam setiap tindak tanduk mereka, lebih-lebih lagi boleh menerima dan melaksana syariat ISLAM sepenuhnya dan tidak mempersenda-sendakan ISLAM, semua orang akan hidup dalam harmoni. Tapi kalau memang kita HANYA mementingkan DIRI dan KRONI, hingga tak peduli hukum hakam ISLAM, hingga sanggup membelakangkan KEJUJURAN dan KIKHLASAN serta KETELUSAN, apatah lagi terang-terang melakukan KEMUNGKARAN dan KEMAKSIATAN, tunggulah balasan TUHAN. Sesungguhnya manusia merancang dan ALLAH merancang, yang pasti perancangan ALLAH jua yang TERBAIK.